Krakowskie MPK testuje – Mercedes Sprinter City 77

Od 5 lipca 2019 roku MPK S.A. w Krakowie przeprowadza 3-miesięczne testy minubusa spod znaku gwiazdy. Chodzi tutaj o Mercedesa Sprintera City 75, o długości 8,5 metra.

Krakowski przewoźnik na początku miesiąca rozpoczął testy małego miejskiego autobusu od Mercedesa. Został on skierowany na linie TeleBusa – autobusu na telefon (więcej o tej usłudze można przeczytać tutaj). Jest to najnowszy model Sprintera przeznaczonego dla komunikacji miejskiej. Pojazd posiada 2 wejścia w układzie 0-2-1. Przednia część pojazdu jest niskopodłogowa i została tam zamontowana rozkładana rampa dla osób na wózkach. Informują nas o tym również piktogramy zarówno na karoserii, jak i drzwiach wejściowych.

Wejdźmy zatem do wnętrza „białej gwiazdy” i przyjrzyjmy się jak zostało zaprojektowane wnętrze… Zacznijmy od miejsca pracy prowadzącego. Tutaj widzimy zupełnie od nowa zaprojektowane wnętrze, z nowoczesną konsolą środkową, oraz rzędem przycisków i wskaźników ponad nią. Dodatkowo wybierak skrzyni biegów zamontowany został w formie dźwigni po prawej stronie kolumny kierownicy. Sama kierownica natomiast jest bardzo ergonomiczna zarówno przez sposób wykończenia, jak i ilość przycisków na niej zamontowanych.

Przejdźmy zatem do przedziału pasażerskiego i sprawdźmy czy tam również jest tak wygodnie jak u prowadzącego. Autobus na swój pokład może zabrać 20 pasażerów na miejscach siedzących, z czego 4 miejsca to rozkładane fotele w przedniej części pojazdu. Patrząc dalej widzimy wygodne, pojedyncze fotele, a większość skrajnych wyposażona jest w podłokietniki (zależne od zamówienia).

Autobus napędzany jest przed ekologiczny silnik BlueTEC spełniający normę spalania EURO 6, zblokowany z automatyczną, 7-stopniowa skrzynia biegów.

Z zewnątrz minibus został oklejony rozpoznawalnymi naklejkami identyfikującymi go z usługą TeleBus.

Na wyposażeniu znajduje się również system informacji złożony z wyświetlacza czołowego, bocznego i tylnego o dużej rozdzielczości, a także tachograf. Przypomnijmy, że każdy autobus nie posiadający regularnego rozkładu, musi być wyposażony w takie urządzenie.

Ocenę kwestii wizualnych pozostawiamy Wam, ponieważ ile ludzi – tyle opinii 🙂 Dla pomocy dodamy Wam tylko zdjęcia porównawcze testera, oraz jednego z trzech Sprinterów od Autometu już jeżdżącego w ramach TeleBusa. (Więcej zdjęć Sprintera od Autometu tutaj)

Daniel Skrodzki