Minibusy od Autometu do obsługi TeleBusa

Od 12 października pasażerowie „Autobusu na telefon”, czyli usługi „TeleBus” mają do dyspozycji 3 nowe autobusy.

Kilka dni po wycofaniu z eksploatacji Jelczy i Scanii (o których pisaliśmy tutaj), MPK wprowadza do ruchu 3 nowe pojazdy. Są to Automety Cityliner’y – zmodyfikowane Mercedesy Sprintery 516. Minibusy przeznaczone są do obsługi „TeleBusa”, czyli „Autobusu na telefon”. Usługa ta powstała w 2007 roku i na dzień dzisiejszy cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.

Specjalnie dla nowej wówczas usługi przeznaczono dwa Jelcze Vero. Były to wozy #DH351 i #DH352, które w 2010 roku zostały zastąpione przez #DH370 i #DH371. Pomimo „wolskich” numerów taborowych, stacjonowały one na Zajezdni Płaszów.


Po 8 latach przychodzi kolejna zmiana – tym razem na nowoczesne minibusy skonstruowane specjalnie dla małych przewozów pasażerskich.

Każdy z Autometów napędza silnik o pojemności 2.1 litra i mocy 163KM. Wyposażone są w skrzynie automatyczne, co sprawia to że od tego dnia żaden z pojazdów przewoźnika nie wymaga od kierowcy „machania” lewarkiem.

Kabina kierowcy jest w pełni oddzielona od pasażerów, oraz wyposażona w niezależną klimatyzację. Znajdują się w niej również 2 ekrany – jeden od systemu informacji pasażerskiej, a drugi od monitoringu (4 kamery)

Zamontowane zostały 3 wyświetlacze zewnętrzne, oraz jeden wewnętrzny. Boczny oraz wewnętrzny są odłączone, lecz w razie konieczności w każdej chwili mogą zostać uruchomione.

W pojeździe znajduje się 13 miejsc siedzących, z czego 3 dostępne są bezpośrednio z niskiej podłogi. Wejście do autobusu umożliwia jedna para drzwi odskokowych. Osoby na wózkach nie będą miały problemu z dostaniem się do środka, ze względu na obecność rampy.

Do wyposażenia dodatkowego możemy zaliczyć automat w którym zapłacimy jedynie kartą, kasownik oraz klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.

Daniel Skrodzki