Mobilis i jego „wrocławska trzydziestka” od dwóch miesięcy na liniach

Od 4 kwietnia po wrocławskich ulicach jeździ już cała 30-tka autobusów firmy Mobilis. Przewoźnik pojawił się w stolicy Dolnego Śląska w wyniku przetargu na obsługę linii na zasadzie podwykonawstwa, ogłoszonym przez wrocławskie MPK.

Miejski przewoźnik ogłosił przetarg na obsługę linii autobusowych w lipcu 2019 roku. Do przetargu stanęła Arriva, DLA, Michalczewski oraz Mobilis. To właśnie ostatni oferent przedstawił najlepszą ofertę i podpisał kontrakt. Zakładał on wyjazd autobusów w trzech transzach: w połowie stycznia, na początku lutego oraz na początku kwietnia. Mobilis zlokalizował swoją zajezdnię przy ul. Tyskiej 16. Na wynajętym placu oprócz kontenera dyspozytorni znajduje się hala napraw, myjnia oraz 3 pompy do tankowania pojazdów.

Tabor

Mercedes-Benz Conecto G

Mobilis postawił na sprawdzone już przez nich Mercedesy Conecto G, lecz teraz już nowej generacji. Takich 18-metrowców na stanie jest 12 i mają numery taborowe 4800-4811. Każdy jest klimatyzowany, monitorowany, wyposażony w kasowniki w których bilet kupimy płacąc kartą. Napęd zapewnia 6-cylindrowa, rzędowa, 360-konna jednostka OM470 o pojemności 10,7l, połączona z 4-biegową skrzynią Voith Diva. Zamontowany został system informacji pasażerskiej od firmy SiMS składający się z dwukolorowych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, wewnętrznych „e-korali” oraz podsufitowych wyświetlaczy reklamowych.


Isuzu Citiport

Poza przegubowcami przewoźnik posiada także 18 autobusów klasy MAXI – reprezentują je pierwsze w Polsce Isuzu Citiport – te otrzymały numery taborowe w przedziale 4700-4717. Podobnie jak ich więksi koledzy posiadają monitoring, klimatyzację, system informacji pasażerskiej od firmy SiMS czy nowoczesne kasowniki. W ruch wprawia je silnik Cummins o pojemności 6,7l i mocy 284KM połączony z 6-biegową skrzynią ZF Ecolife 6AP1200B.

Galeria

Daniel Skrodzki