Przebiegi tras po otwarciu tramwaju na Naramowice

ZTM Poznań przedstawił nowy układ komunikacyjny po otwarciu trasy tramwajowej na Naramowice. Inwestycja wyczekiwana przez wielu poznaniaków, powoli doczekuje się realizacji, jednak nie znikają wątpliwości dot. przebiegu tras (zwłaszcza autobusowych). Tak jak zapowiadano, linia tramwajowa nr 3, zostanie docelowo wydłużona do krańca „Błażeja” (tu warto dodać, że zakończenie trasy nie będzie odbywać się poprzez standardową pętlę, a ślepe tory), a linia nr 10 zostanie przeniesiona z pętli „Połabska”, do krańca „Błażeja”. Natomiast linia nr 4, po długim okresie nie kursowania, wróci na swoją stałą trasę od Połabskiej do Starołęki PKM. Wszystkie trzy linie będą kursować w podstawowym takcie co 10min.

Moim osobistym zastrzeżeniem zmiana trasy linii 3, która ma kursować z Błażeja TYLKO DO Placu Wielkopolskiego, jest złym rozwiązaniem, gdyż linia będzie kończyć swoją trasę w centrum miasta, na żadnym większym węźle komunikacyjnym, a taki się znajduje zaledwie 3 przystanki dalej, czyli Rondo Śródka na którym można się przysiąść do komunikacji podmiejskiej. Czytając komentarze, wielu pasażerów nie jest zadowolonych z przebiegu tej linii w kierunku centrum.

Najważniejsze zmiany w liniach autobusowych to:
Linia 144 zostanie zlikwidowana, gdyż miała być szybkim połączeniem Naramowic do trasy PST.
Linia 146 bez zmian.
Linia 151 też zlikwidowana.
Linia 169 częściowo po trasie dawnej 151 do Naramowickiej, a następnie po swojej stałej trasie do Os. Kopernika.
A linie 167 oraz 911 po stałej trasie z uwzględnieniem nowego fragmentu tzw. nowej Naramowickiej czyli Al. Praw Kobiet.

Tu również wtrącę swoje trzy grosze.
Wielu mieszkańców protestowało nad likwidacją linii 151, jednak w mojej ocenie to dobre posunięcie. W trasie tej linii, w przedstawionym nowym układzie, będzie można przejechać maksymalnie 5 przystanków, aby przesiąść się na tramwaj, który dojeżdża do dworca głównego (czyli naszego pot. chlebaka 😉 ). Jedynie boli fakt, że po jednej stronie dworca, pozostaną puste, nie wykorzystywane już przystanki, które zostały postawione specjalnie dla linii 151.

Poniżej linia 169, z nowym przebiegiem trasy oznaczonym na niebiesko oraz z przebiegiem linii nr 10 na zielono, która dojeżdża do dworca głównego. Na żółto oznaczona trasa PST.

Planowane otwarcie trasy tramwajowej na Naramowice do lato tego roku.

Szczegółowe informacje dot. przebiegów linii na stronie www.ztm.poznan.pl


Piotr Lenartowicz – Pitoras